مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت .

مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت

بیماری اوریون چیست؟ علائم، عوارض و درمان آن (بخش 2)

درمان اوریون چیست؟

از آنجا که اوریون یک ویروس است، به آنتی بیوتیک ها یا داروهای دیگر پاسخ نمی دهد. با این حال، شما می توانید علائم را درمان کنید تا هنگام بیماری احساس بهتری داشته باشید. این درمان ها شامل موارد زیر هستند:

    هنگام احساس ضعف یا خستگی استراحت کنید.

    داروهای ضد درد مانند استامینوفن و ایبوپروفن را برای کاهش تب مصرف کنید.

    با استفاده از کمپرس یخ، تورم غدد را کاهش دهید.

    برای جلوگیری از کم آبی ناشی از تب، مقدار زیادی مایعات بنوشید.

    رژیم غذایی نرم شامل سوپ، ماست و دیگر مواد غذایی که راحت جویده میشوند داشته باشید (جویدن زمانی که غدد بزاقی شما متورم هستند، ممکن است دردناک باشد).

    از خوراکی های اسیدی و نوشیدنی هایی که ممکن است باعث درد بیشتر در غدد بزاقی شما شوند پرهیز کنید.

معمولا در عرض یک هفته پس از اینکه پزشک بیماری اوریون را تشخیص میدهد در صورتی که احساس بهتری داشته باشید، میتوانید به محل کار یا مدرسه بازگردید. با این حال، دیگر مسری نیستید. بیماری اوریون معمولا دو هفته به طول می انجامد. ده روز بعد از بیماری، باید احساس خوبی داشته باشید.

اکثر افراد مبتلا به اوریون نمیتوانند برای بار دوم به این بیماری مبتلا شوند. یک بار ابتلا به ویروس شما را در برابر آلوده شدن مجدد محافظت میکند.


برچسب: آنسفالیت، ارکیت، ارکیت اوریونی، از دست دادن اشتها، استامینوفن، استفراغ، التهاب پانکراس، اوریون، ایبوپروفن، بدن درد، پانکراتیت، تب، تورم تخمدان ها، رژیم غذایی، ژلاتین، سرخجه، سرخک، سردرد، غدد پاروتید، مننژیت، نئومایسین، بیماری اوریون، پاراتیروئید، غدد بزاقی، درمان سریع اوریون، پیشگیری از اوریون، رژیم غذایی برای اوریون،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۴۵:۴۶ توسط:TeamMax موضوع: بیماریها نظرات (0)

بیماری اوریون چیست؟ علائم، عوارض و درمان آن (بخش 1)

اوریون یک بیماری مسری است که ناشی از یک ویروس است که از طریق بزاق، ترشحات بینی و تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل میشود. برای اطلاعات بیشتر راجع  بیماری اوریون با این مقاله با ما همراه باشید.

اوریون چیست؟

اوریون عمدتا غدد بزاقی که غدد پاروتید نیز نامیده می شود را تحت تاثیر قرار میدهد. این غده ها مسئول تولید بزاق هستند. سه گروه غدد بزاقی در هر طرف صورت وجود دارد که پشت و زیر گوش شما قرار دارند. نشانه بارز اوریون تورم غدد بزاقی است

روش انتقال اوریون

اوریون از طریق تماس مستقیم با بزاق دهان مثلا روبوسی کردی با بیمار یا تنفس هوای آلوده منتقل میشود. همچنین استفاده از ظروف آلوده به بزاق فرد بیمار مانند قاشق یا لیوان ، باعث انتقال این بیماری میشود. به دلیل مسری بودن بسیار این بیماری ، قطره های بزاقی که هنگام عطسه کردن بیمار در هوا منتشر میشوند ، میتوانند سبب بیماری شوند.


برچسب: آنسفالیت، ارکیت، ارکیت اوریونی، از دست دادن اشتها، استامینوفن، استفراغ، التهاب پانکراس، اوریون، ایبوپروفن، بدن درد، پانکراتیت، تب، تورم تخمدان ها، رژیم غذایی، ژلاتین، سرخجه، سرخک، سردرد، غدد پاروتید، مننژیت، نئومایسین، بیماری اوریون، پاراتیروئید، غدد بزاقی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۴۰:۴۹ توسط:TeamMax موضوع: بیماریها نظرات (0)