مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت .

مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت

همه چیز درباره عطر و ادکلن

"عطر" ، مشتق شده از لاتین "per fumus" ، به معنای واقعی کلمه به "از طریق دود" ترجمه می شود. و به معنای واقعی کلمه از طریق بخار است که تأثیر کامل رایحه شخصی احساس می شود. یک عطر نه تنها می تواند احساس و ظاهر شما را بسیار جذاب کند بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس می شود ، استرس را کاهش می دهد و در صورت استفاده از عطر مناسب می تواند ضریب خوشبختی شما را نیز افزایش دهد! در اینجا هر آنچه در مورد این زیبایی ضروری است را می دانید.

تاریخچه عطر و ادکلن

هنر ساخت عطر به قرن ها - به رومیان باستان ، پارس ها ، عرب ها ، شرقی ها و هندی ها برمی گردد. Tapputi ، سازنده عطر از بین النهرین ، شناخته شده است که اولین عطر ساز ثبت شده با قدمت 1200 سال قبل از میلاد است. وی که یک شیمیدان است ، اولین روش های نوپایی را برای استخراج عطرها ایجاد کرد و این روش های پیشگامانه را بر روی قرص های میخی ثبت کرد.

هند همچنین با ساخت عطر بیگانه نیست. متون آیورودایی باستان مانند Charaka Samhita و Sushruta Samhita جزئیات مربوط به روند تقطیر "ittar" یا عطر را ارائه می دهند. با این حال ، قدیمی ترین عطر سازی به قبرس باز می گردد ، جایی که باستان شناسان حفاری انجام دادند که یک کارخانه عظیم عطر سازی به مساحت 4000 متر مربع را که چهار هزار سال پیش در دوران مفرغ وجود داشت ، نشان داد!

کشورهای اسلامی همچنین از قرن 6 به بعد به فرآیندهای مدرن ساخت عطر کمک کرده اند ، از زمان تجارت تاکنون ، آنها به مواد اولیه جهانی برای استفاده دسترسی داشته اند. بنابراین شما باید از اعراب و فارسها بخاطر ایجاد رایحه هایی مانند مشک ، گل رز ، یاسمن ، عنبر ، ادویه جات ، گیاهان دارویی ، مرکبات و رایحه های چوبی تشکر کنید.

مفهوم عطرها فقط در قرن چهاردهم توسط بازرگانان عربستان به اروپا آمد و مجارها اولین کسانی بودند که از روغنهای معطر در محلول الکل استفاده کردند و اولین فرآیند ساخت عطر را همانطور که امروزه می شناسیم آغاز کردند. به زودی فرانسه این کار را به دست گرفت و از قرن هجدهم که لوئی پانزدهم سلطنت کرد - درست تا الان ، عطر اسنزا اوریفلیم قطب عطر در سراسر جهان محسوب می شود.

عطر ها چگونه ساخته میشوند؟

اول ، روغن ها از طریق فرآیندهایی مانند تقطیر بخار ، استخراج حلال ، غلیظ شدن و بیان از مواد طبیعی مانند میوه ها و گل ها استخراج می شوند. خرید عطر زنانه پس از جمع آوری روغن ها ، آنها مطابق فرمول خاصی که توسط یک عطرساز یا یک شرکت تولید شده است ، مخلوط می شوند. پس از آماده شدن بو ، به نسبت دلخواه با الکل و آب مخلوط می شود. عطر مانند شراب است - انواع گران قیمت آن برای ماهها ، یا حتی گاهی اوقات حتی سالها پس از مخلوط شدن نهایی ، پیر می شوند تا اینکه بطری شده و در نهایت فروخته شوند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۵:۵۵ توسط:TeamMax موضوع: عمومی نظرات (0)