مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت .

مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت

راهنمای رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

 از مقالات دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت  https://rdiet.ir/
شما می توانیدرژیم کم چرب و پرفیبر استفاده کنید ، از مصرف غذاهایی که به نظر می رسد وضع شما را بدتر می کنند خودداری کنید و راههایی برای مقابله با استرس خود بیابید.

رژیم اتکینز  https://rdiet.ir/atkins/

هفته دوم میزان کاهش وزن در رژیم اتکینز اتکینز رژیم پروتئین دکتر اتکینز اتکینز رژیم غذایی رژیم دکتر اتکینز

اگر علایم شدید باشد و آرامش نداشته باشید یا احساس افسردگی کنید ، پزشک ممکن است درمان ضد افسردگی تجویز کند. داروهای ضد افسردگی برای بهبود علایم IBS بخصوص در بیماران افسرده بسیار کمک کننده هستند. پزشک ممکن است داروهای جدیدی که برای بهبود علایم وجود دارند را پیشنهاد کند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۹:۰۹ توسط:TeamMax موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)

به چه کسی چاق گفته می شود

الف) به چه کسی چاق گفته می شود:

با یک متر نواری اندازه دور کمر خود را تعیین کنید، به این صورت که متر نواری را بین استخوان لگن و زیر دنده ها (از روی ناف) و به موازات زمین قرار دهید و در انتهای یک بازدم عادی عدد مربوطه را قرائت نمایید. دور کمر بیش از 102 سانتیمتردر آقایان و بیش از 88 سانتیمتر در خانم ها نشان دهنده چاقی می باشد حتی اگر وزن فرد زیاد هم نباشد.

ب) عوارض چاقی چیست؟ و کاهش وزن ، چه منافعی دارد؟

پُر فشاری خون، دیابت (بیماری قند)، اختلال در چربی های خون، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، سایش مفاصل (یا همان آرتروز)، توقف تنفس در خواب، سرطان، بیماری کبد چرب، بیماری کیسه صفرا، اختلالات جنسی (کاهش میل و عملکرد جنسی، اختلال در تخمک گذاری)، کاهش باروری و افسردگی از عوارض چاقی می باشند.

چاقی عامل اصلی ایجاد دیابت نوع 2 (نوع شایع بیماری قند) می باشد، زیرا افزایش چربی باعث افزایش مقاومت بدن به اثر هورمون انسولین می شود. لذا این هورمون نمی تواند با مقادیر نرمال قبلی، وظیفه خود را که کنترل قند خون است، به درستی انجام دهد و قند خون بالا می رود که خود یکی از عوامل مهم خطر برای سلامتی فرد است.

بیماری عروق کرونر (یا همان عروق تغذیه کننده قلب) یکی از اشکال بیماری های قلبی – عروقی است که از رسوب چربی در جدار سرخرگ های کرونر (سرخرگ هایی که به قلب خون رسانی می کنند) ایجاد می شود. پس از مدتی، رسوب این چربی ها باعث تنگتر شدن دیواره داخلی عروق شده و خون کمتری به بافت قلب می رسد. کاهش خون رسانی به قلب، باعث آنژین صدری (درد قفسه سینه) می شود. انسداد کامل عروق قلبی می تواند باعث سکته قلبی شود.


برچسب: به چه کسی چاق گفته می شود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۳۶:۵۲ توسط:TeamMax موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)