مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت .

مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت

راهنمای رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

 از مقالات دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت  https://rdiet.ir/

شما می توانیدرژیم کم چرب و پرفیبر استفاده کنید ، از مصرف غذاهایی که به نظر می رسد وضع شما را بدتر می کنند خودداری کنید و راههایی برای مقابله با استرس خود بیابید.

رژیم اتکینز  https://rdiet.ir/atkins/

هفته دوم میزان کاهش وزن در رژیم اتکینز اتکینز رژیم پروتئین دکتر اتکینز اتکینز رژیم غذایی رژیم دکتر اتکینز

اگر علایم شدید باشد و آرامش نداشته باشید یا احساس افسردگی کنید ، پزشک ممکن است درمان ضد افسردگی تجویز کند. داروهای ضد افسردگی برای بهبود علایم IBS بخصوص در بیماران افسرده بسیار کمک کننده هستند. پزشک ممکن است داروهای جدیدی که برای بهبود علایم وجود دارند را پیشنهاد کند.

عوارض رژیم کتوژنیک  https://rdiet.ir/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%aa%d9%88%da%98%d9%86%db%8c%da%a9-7-%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b2/ علائم ورود به فاز کتو    علائم کتوزیس عوارض رژیم کتو بوی بد دهان در رژیم کتوژنیک عوارض رژیم کتوژنیک چیست مضرات رژیم کتوژنیک

 علایمی که در بالا ذکر شده اند می توانند پزشک را به تشخیص قطعی IBS برسانند. می توان با یک برنامه ریزی خوب شامل رژیم غذایی سالم ، آموختن راههای جدید مقابله با استرس و اجتناب از غذاهایی که علایم شما را بدتر می کنند در جهت کنار آمدن با این مشکل تلاش نمود. خوردن هرکدام از اینها فیبر را به رژیم غذایی شما اضافه میکند. وقتی فیبر بیشتری می خورید باید آب بیشتری هم بنوشید.

وقتی اسهال مکررا اتفاق می افتد داروهایی مانند لوپرامید ممکن است کمک کننده باشد. مصرف پسیلیوم (فیبر سبزیجات طبیعی) ممکن است در کاهش علایم کمک کننده باشد. هم چنین می توانید با خوردن سبوس فیبر را اضافه کنید. ¯ از ملینها اجتناب کنید. بعضی از بیماران از غذاهایی که واقعا نیاز به قطع ندارند،اجتناب می کنند، این امر ممکن است بیشتر به ضررشان باشد تا به نفعشان ، چون تنوع غذایی کم می شود.

اگر بعدازغذاخوردن درد دارید بهتر است رژیم کم چرب با پروتئین زیاد مصرف کنید. چه چیزهای دیگری فیبر را به رژیم اضافه می کند؟ گاز روده ممکن است با مصرف فیبر بهبود یابد . اگر گاز ، مشکل شماست باید از غذاهای نفاخ که شامل باقلا،کلم و بعضی میوه هاست بپرهیزید. داروهای آرام بخش یا خواب آور برای درمان کوتاه مدت جهت درمان اضطراب که علایم را بدتر می کند ، تجویز می شوند. بعنوان مثال اگر شما درد دارید داروهای ضد انقباض ، برای کاهش انقباضات تجویز می شود.

بعضی داروهای ضدافسردگی برای درمان درد هم مناسب هستند حتی اگر افسرده نباشید. هم چنین فیبر گاز روده ، درد و سایر علایم را کاهش می دهد و اینکار را با حجیم و نرمتر کردن مدفوع انجام می دهد. هم چنین می تواند باعث شکم درد طولانی یا کوتاه شود. این بیماری می تواند باعث اسهال، یبوست یا هردو شود. فیبر عملکرد روده رابهبود می بخشد ، چه درمورد اسهال ، چه درمورد یبوست یا هر دو . فیبر برای عمل کردن به آب نیاز دارد.

ممکن است با خوردن فیبر بیشتر ، احساس بهبودی نکنید ، ولی اگر هم اصلا احساس بهتری ندارید دلسرد نشوید. چه غذاهایی فیبر زیادی دارند؟ تهیه لیستی از چیزهایی که می خورید و ثبت علایم برای چند هفته می تواند راه خوبی برای یافتن غذاهایی باشد که شما را به دردسر می اندازند. غذاهایی که ممکن است علایم را بدتر کنند شامل غذاهایی هستند که چربی یا کافئین زیادی دارند. هم چنین می توانید با یک مشاور درباره چیزهایی که شما را آزار می دهند صحبت کنید.

تهیه کنید. اگر لازم است شیر مصرف نکنید، سبزیهای با برگ سبز تیره زیاد بخورید یا قرص کلسیم استفاده کنید. دریافت کلسیم کافی بخصوص برای جوانان و زنان لازم است. هم چنین ممکن است لازم باشد از شربت سیب و شربت انگور اج تنا ب کنید و کمتر آناناس ،گردو، فندق وکشمش مصرف کنید.اگر فکر می کنید غذایی وضع شما را بدتر می کند، سعی کنید مدتی آنرا نخورید. بهترین راه درمان ، تغییر رژیم غذایی است . ¯

رژیم غذایی متنوعی داشته باشید. چون احتمال وابستگی به این داروها و ضعیف شدن روده وجود دارد. بعضی از مردم بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب دچار اسهال می شوند. هم چنین ممکن است در حین غذا خوردن یا بلافاصله پس از آن اسهال رخ دهد . علایم درصورت غذا نخوردن یا بعد از خوردن غذای زیاد احتمالا بدتر می شوند. روده بزرگ با حرکات خود غذا را به آرامی جابجا می کند . فشار و استرس مسافرت و حوادث اجتماعی یا تغییر در روند روزانه زندگی ممکن است علایم را بدتر کنند.د می شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۹:۰۹ توسط:TeamMax موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)