مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت .

مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت

بیماری اوریون چیست؟ علائم، عوارض و درمان آن (بخش 2)

عوارض مرتبط با بیماری اوریون چه هستند؟

عوارض اوریون نادر است، اما اگر بدون درمان باقی بماند، می تواند جدی باشد. اوریون اغلب غدد پاروتید را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، می تواند در سایر نقاط بدن، از جمله مغز و اندام های تناسلی، سبب ایجاد تورم شود.

زنان مبتلا به اوریون ممکن است تورم تخمدان ها را تجربه کنند. این التهاب می تواند دردناک باشد، اما به تخمک زن آسیبی نمی رساند. با این حال، اگر یک زن در طول بارداری دچار اوریون شود، خطر ابتلا به سقط جنین بالاتر از حد نرمال است.

اوریون می تواند به مننژیت یا آنسفالیت (التهاب مغز) منجر شود، دو بیماری که اگر بدون درمان باقی بمانند احتمالا کشنده هستند. مننژیت تورم غشاء اطراف نخاع و مغز شما است. آنسفالیت التهاب مغز است. در صورتی که تشنج، از دست دادن هوشیاری یا سردرد شدید را تجربه کردید، به پزشک مراجعه کنید.

پانکراتیت، التهاب پانکراس است، که عضوی در حفره شکمی می باشد. پانکراتیت ناشی از اوریون یک وضعیت موقت است. علائم شامل درد شکم، حالت تهوع و استفراغ هستند.

ویروس اوریون همچنین باعث از دست دادن دائمی شنوایی در حدود ۵ مورد از هر ۱۰۰۰۰ مورد می شود. این ویروس حلزون گوش را که یکی از ساختارهای گوش داخلی است و شنیدن را آسان میکند، آسیب می زند.

چگونه می توانم از اوریون پیشگیری کنم؟

واکسیناسیون می تواند از اوریون جلوگیری کند. اکثر نوزادان و کودکان در یک زمان واکسن سرخک، اوریون و سرخجه (MMR) را دریافت می کنند. نخستین تزریق این واکسن معمولا بین ۱۲ تا ۱۵ ماهگی در مراجعه روتین کودک به پزشک توصیه میشود. واکسیناسیون دوم برای کودکان در سنین پیش از مدرسه بین ۴ تا ۶ ساله ضروری است. با دو دوز، واکسن اوریون حدود ۸۸ درصد اثربخشی دارد. میزان اثربخشی تنها یک دوز حدود ۷۸ درصد است.

بزرگسالانی که قبل از سال ۱۳۳۶ متولد شده اند و هنوز به اوریون مبتلا نشده اند ممکن است مایل به واکسیناسیون باشند. کسانی که در محیط خطرناک، مانند بیمارستان یا مدرسه کار می کنند، باید همیشه در برابر اوریون واکسینه شوند.

با این حال، افرادی که سیستم ایمنی آسیب دیده دارند، به ژلاتین یا نئومایسین حساسیت دارند یا باردار هستند، نباید واکسن MMR را دریافت کنند. در مورد برنامه ایمن سازی خود و فرزندانتان، با پزشک خود مشورت کنید.


برچسب: آنسفالیت، ارکیت، ارکیت اوریونی، از دست دادن اشتها، استامینوفن، استفراغ، التهاب پانکراس، اوریون، ایبوپروفن، بدن درد، پانکراتیت، تب، تورم تخمدان ها، رژیم غذایی، ژلاتین، سرخجه، سرخک، سردرد، غدد پاروتید، مننژیت، نئومایسین، بیماری اوریون، پاراتیروئید، غدد بزاقی، درمان سریع اوریون، پیشگیری از اوریون، رژیم غذایی برای اوریون،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۴۵:۴۶ توسط:TeamMax موضوع: بیماریها نظرات (0)