Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  ژن ژن

مجله تخصصی پزشکی در تمام زمینه های سلامت

تولد نخستين نوزادان با كمك اصلاح ژن

گروهي از دانشمندان چيني موفق شدند براي نخستين بار، نوزاداني را با كمك اصلاح ژنتيكي به دنيا بياورند. يك دانشمند چيني ادعا كرد كه موفق شده براي نخستين بار، نوزاداني را با روش اصلاح ژنتيكي به وجود آورد. دكتر "جيانكوي هه"(Jiankui He)، پس از اينكه با استفاده از فناوري كريسپر و برطرف كردن ژن "CCR5 gene"، اصلاحاتي در رحم به وجود آورد، موفق شد دو نوزاد دختر دوقلو به دنيا بياورد. دكتر "هه" و گروه پژوهشي او در "دانشگاه علم و فناوري جنوب"(SUSTech) چين، از فناوري كريسپر براي حذف ژن  CCR5 استفاده كردند تا نوزاداني مقاوم در برابر ايدز به دنيا بياورند.

"هه" در مصاحبه خود گفت: من مسئوليت بزرگي را در اين زمينه احساس مي‌كردم و قصد داشتم اين آزمايش، نخستين نمونه مثال‌زدني در نوع خود باشد. چكيده اين طرح پژوهشي نشان مي‌دهد كه زمان تعيين شده براي آزمايش، از هفت مارس سال ۲۰۱۷ تا هفت مارس سال ۲۰۱۹ است. در اين آزمايش، زوج‌هاي ساكن چين كه نيازهاي مربوط به سلامتي آنها برطرف شده و مايل به انجام دادن لقاح مصنوعي هستند، شركت دارند. هدف پژوهشگران از اين آزمايش، به دنيا آوردن نوزادان سالم مقاوم در برابر ويروس ايدز و ارائه بينش‌هاي جديدي براي از بين بردن بيماري‌هاي ژنتيكي در رحم انسان است. من باور دارم كه اين آزمايش مي‌تواند به خانواده‌ها و فرزندان كمك كند. من هم درد اين گونه افراد را احساس مي‌كنم و قصد دارم مسئوليت خود را در اين باره انجام دهم.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/8/12 ساعت: ۰۲ توسط:biomedical-engineering-news :